Prečo uznávali Gréci toľko bohov? Čo sú amfory? Ako vedeli postaviť Egypťania veľkolepé pyramídy? Ako prebiehala mumifikácia? To boli otázky, ktorým sa venovali nadaní žiaci na hodinách obohatenia. Témy z rôzne zameraných oblastí vychádzajú z ich špecifických záujmov a cieľom týchto stretnutí je získavať nové informácie, ktoré sa snažia overiť, porovnať a hľadať medzi nimi súvislosti. V šk. roku 2016/2017 spoznávali život starovekých civilizácií, zbierali a vyhľadávali zaujímavosti pomocou encyklopédií, internetových stránok, ale aj náučných filmov. Kódovanie zašifrovaných tajných správ hieroglyfmi, príbehy o tajomných múmiach, krásy starovekého umenia, remeslá, ale aj mohutné stavby chrámov a pyramíd boli témami, ktoré v deťoch prebudili záujem a snažili sa nájsť odpovede na svoje zvedavé otázky. Neoddeliteľnou súčasťou týchto aktivít sú zručnosti, ktoré sa u žiakov rozvíjajú počas spoločnej práce: tímova spolupráca vekovo zmiešaných rovesníkov, schopnosť viesť diskusiu, akceptovať názory druhých, ale aj vytvoriť spoločné dielo. Najcennejšou časťou sú však praktické úlohy, ktoré dopĺňajú množstvo teoretických poznatkov. Vlastné skúsenosti a vlastná práca podporujú zážitkovosť samotného učenia. Výroba masky, tvorba náramkov fantázie, ale aj modelovanie hlinených nádob a misiek na hrnčiarskom kruhu, maľovanie starovekého stĺpu egyptskými vzormi boli pre žiakov veľkým obohacujúcim zážitkom. Mgr.K.Vajkai – pedagóg pre vzdelávanie intelektovo nadaných žiakov