Vzdelávanie nadaných žiakov vyžaduje špecifický prístup k nim, ktorý zohľadňuje ich nadštandardnú úroveň myslenia, intelekt ako aj ich špecifické záujmy. Tieto záujmy si majú možnosť rozširovať, prehlbovať a obohacovať na hodinách Obohatenia. Zaoberajú sa témami z oblasti živočíšneho sveta, podmorského života, vesmíru, histórie ľudstva, svetadielov, ale aj objavov a vynálezov. Žiaci sa stávajú paleontológmi, prírodovedcami, cestovateľmi, moreplavcami, ktorí objavujú nové krajiny, podmorské zvieratká a potopené lode, archeológmi, starovekými Egypťanmi, ktorí stavajú z piesku pyramídy a z papiera múmie… Hlavným cieľom je preniknúť hlbšie do problematiky, naučiť sa pracovať s rôznymi zdrojmi, získať nové informácie a vedieť ich využiť v ďalších činnostiach. Na týchto hodinách je uvoľnená atmosféra, ktorá je dôležitá z hľadiska uplatnenia hravých metód na podporu tvorivosti a vnútornej motivácie žiakov. Tvoria samostatné výstupy – formou referátov, plagátov, makiet alebo modelov, ktoré súvisia s preberanou témou. Najefektívnejším spôsobom je, keď teoretické vedomosti dokážu aplikovať v praxi a encyklopedické poznatky sú doplnené zážitkom zo reálneho sveta. Naši žiaci ako zvedaví „oceanológovia” navštívili výstavu známeho zberateľa Milana Berešíka s názvom „Tajomstvá oceánov”, na ktorej si mohli nielen overiť a porovnať svoje poznatky, ale aj zoznámiť sa s jeho najvzácnejšími a najväčšími exemplármi zbierok ulitníkov, lastúrnikov, hubiek, koralov, ježoviek, hviezdic a krabov.
Mgr. K.Vajkai , pedagóg s odbornou praxou v triede pre intelektovo nadaných žiakov